Sömnrubbningar

I början av graviditeten så hade jag dryga sömnrubbningar, jag sov knappt ingenting. De höll inte i sig så länge men nu är dom tillbaka. Lyckas jag somna vid elva så vaknar jag alltid kring den här tiden klockan är just nu 02:49. Veckorna därimellan då jag fick sova vaknade jag alltid samma tid varje morgon, klockan 06:00. Då var jag upp och kissade men lyckades sedan somnade om. Nu är jag oxå upp och kissar då ag vaknar men det är numera tre timmar innan tidigare och jag kan inte somna om. Vid 05-06 snåret somnar jag om igen. Så jag är lite små bränd och seg i huvudet på dagarna.
Men i övrigt mår jag jättebra och kan nu verkligen njuta av graviditeten. Jag har mer ork och känner mig mycket gladare.
Tycker magen växer på nu oxå, vilket jag tycker är jättemysigt. Satt och räknade lite på veckorna och nyårs veckan då är vi i vecka20 ska bli så underbart att får ringa in det nya året med våran bebis i magen och samtidigt få fira att man gjort halvtid av graviditeten :)

Jag känner av Liten mer och mer nu oxå, extra mycket under kvälls/nattetid. Nu är det inte bara fladder längre utan nu är det ibland även små...små buffar :) Det är så underbart och mysigt att känna hur han bökar på där nere. Jag blir så varm av lycka.

Om elva dagar är det dags för rul, jag längtar sjukt mycket till dess. Jag är ju såklart nervös för att de ska vara nåt som inte står rätt till med Liten. Men när den rädslan kryper tag för hårt så försöker jag alltid slå bort den med att vi gjort fem ultraljud från det att vi var i vecka7 och allt har sett hur bra ut som helst alla gånger, så chanserna för att de ser bra ut även på rul borde ju vara rätt stora?! Så försöker jag tänka iallafall.  Jag vill så gärna snabbspola tiden och få det gjort nu, dessa dagar innan är så nervpirrande.

Ska faktiskt göra ett nytt försök med att sova. Känner mig väldigt trött, men det är tankarna som spinner iväg av längtan och förväntan efter vår lille skrutt! Det är så mysigt att ligga och fantisera och fundera på honom och allt annat runtikring. Särskilt då man samtidigt får små mysiga buffar ibland.

Har inte postat min nya vecka som nu är 17 (16+4)

(Har uppdaterat detta inlägg dagen efter, hittade lite stavfel som jag rättat till)

Kommentarer :

#1: Sarah

Hoppas det blir bättre med sömnen snart vännen! Jag är uppe och kissar typ 2-3 gg/natt, och tänker att det är ett sätt som kroppen har för att förbereda sig för amningen sen nattetid..? Kanske. Kul att höra att du mår bra och njuter, för det är faktiskt det man ska. Jag längtar också som en tok till rul, har mitt 9/1, evigheter. Har du handlat något nytt till Liten på sistonde? Kra kram kram

skriven
#2: Nina

Hej Denise!!

Så kul att du hittat till min lilla blogg :) Välkommen!

Vi är i samma vecka ju. Jag är i vecka 17 (16+5) går in i en ny vecka på tisdagar.

Vad häftigt att du känner av bebisen redan nu... jag känner inget än tyvärr :( jag inbillar mig att det är för tidigt.

Visst är det gott med citrusfruker nam nam och gröna sura äpplen, det vattans i munnen. Har fått en ny craving nu- ISkall fanta haha crazy!

Kramis

skriven
#3: Åsa

Hej Denise!

Jag hoppas att du fått ordning på sömnen nu. Inatt hade jag svårt att sova för jag längtade så mycket till vårt RUL. Och vet du vad?! Vi väntar också en pojke! Jag grät av lycka över att allt såg bra ut. :)

Kram kram.

skriven

Kommentera inlägget här :