På Torsdag ♥

Nu är det inte länge kvar, på torsdag är det dags för rul (rutin ultraljudet). Nu börjar nerverna ge sig till känna igen och ordet tänk om.... försöker jag ofta tränga bort. Det är ju då man får det slutgiltiga beskedet om pluttens alla organ har utvecklats som det ska. Sen så kan saker tillstöta senare ändå, än fast det ser bra ut på rulet. Jag tar verkligen inte för givet att vi kommer sitta med barn i famnen i Maj för det finns så mycket olyckligheter man kan råka ut för på vägen. Men vi kommer försöka leva efter att vi väntar ett levande barn i slutänden. och njuta allt vad vi kan av var dag. Sen får vi oxå det slutgiltiga beskedet på om det verkligen är en kille till 100% förutsatt att plutten är samarbetsvillig på den frågan :)
Jag känner att jag gör samma sak igen inför det här ultraljudet som jag gjort innan alla de andra, jag stänger av mina känslor en del kring graviditet. Mentalt ställer jag in mig på värsta tänkbara besked på torsdag. Fast jag känner oxå att det kommer gå hur bra som helst. Ja, det är många blandade känslor i kroppen som sedan ett par tillbaka slits mellan varandra. Men jag är övertygad om att jag inte är ensamen om att vara nervös innan det här ultraljudet.



Just nu i skrivande stund buffar han på som sjutton, och ibland känns det som att han gör kullerbytter, då susar det bara till i magen. För varje dag som går nu så känner jag att det blir starkare och starkare buffar. Känslan att av få de livstecknet är obeskrivbar. Jag är så otroligt glad för att jag äntligen får uppleva detta, vi hade nog båda nästan gett upp hoppet helt om att vi skulle få bli föräldrar, få bli en egen familj. Nu är vi på så god väg man bara kan vara ♥
Jag tror inte det dröjer så många dar nu tills Mattias kan få känna den första buffen, mycket nu då han bökar så måste jag lägga handen där för att se om det verkligen inte känns utifrån nu, för så starkt tycker jag att det känns vissa gånger. Men inte än, men heller inte så långt borta :)

Vi har även bestämt oss för barnvagnen nu och det kommer att bli en Brio Happy, kommer att se ut som på bilden under, fast med knäleds handtag istället för teleskop som det är på bilden.
Går allt fint på torsdag så kommer vi att beställa den efter det :)
Längtar som tusan efter den redan!
Man får en vagngaranti som innebär att om något hemskt skulle hända och man inte får ta hem ett levande barn så får man lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka. Så jag är inte alls rädd för att ta hem den så snart som möjligt.




Fjärde advent har vi passerat oxå, Julafton om fyra dagar. De senaste veckorna har verkligen gott fort. Om en och en halv vecka ringer vi in ett nytt år. Helt sjukt att detta år snart är slut, det känns som det gått så fort, än fast jag vet att stundetals ibland stått helt stilla.
Jag ser verkligen framemot vad det nya året har att erbjuda oss, som det ser ut så blir det ju något helt fantastiskt iallafall ♥




Nästa uppdatering kommer efter rulet på torsdag, då ska jag även bjuda på en magbild tänkte jag.
Idag är jag i vecka18 17+6 ny vecka imorgon igen :)

Nu har min underbara man fixat med middagen, längtar till på lördag då blir det doppigryta med julskinka och senap Mmmm så gott det ska bli!

Kommentarer :

#1: Sarah

Wiiii, äntligen är du tillbaka med inlägg, som jag saknat dig och undrat hur det är med er.

Det kommer gå fint på torsdag, jag ska sitta spikad framför datan och kolla din blogg, så nyfiken, hoppas du får bild också!! Publicerar du den då? Har ni börjat tänka på namn till lille pojken? Vill ni inte ha brio go längre? Fast denna ser fin ut också, såklart. Kram till dig vännen

skriven
#2: Sandra - mamma till Molly

Det är fullt normalt att känna oro inför RUL, men kan förstå er oro mer med tanke på er historia. Håller tummarna för att den lille växt som han ska! :)



Ni gör ett mycket bra vagnval, vi köpte också en Happy och beställde den samma dag som vi var på UL (direkt efteråt) fast vi har en med hårda hjul och det andra chassit men är kanonnöjd med fjädringen i den och hur lätt den är att dra i snön. Dottern är nu 19 månader och det är lite tyngre att dra runt på henne men funkar fintfint i snön :) Vi valde den just för att den verkade så stabil och så fjädringen som sambon ääälskade i affären har verkligen visat sig vara bra under våra promenader med hunden, vi går mycket på elljusspår och där funkar den fint också! :)

skriven
#3: Denise

Sarah: Tack så mycket söta du, ja nu är jag förhoppningsvis tillbaka med inläggen :) Sött av dig att du saknat mig!

Jag kommer absolut att publicera bild på Liten här imorgon om vi får nån, men jag tror alla har en chans att få bilder på bebis från rul, vissa landsting kan vilja ta lite betalt för bilderna vilket inte brukar vara många kronor, vilket inte är nåt att fundera på såklart ifall man måste köpa dom. Det gör jag mer än gärna. Vår Liten kommer ha ett helt fotoalbulm snart med bara UL-bilder. För tillfället sitter det tre bilder nu på kylen :)



Angående vagnen så ändrade vi oss tillslut, av de anledningar som Sandra tar upp i inlägget under dig, pga av det större hjulen som vi känner att vi behöver här under vinter halvåret då vi brukar få rätt mycket snö och är det då oplogat så kommer man inte fram med de små snurrhjulen. Sen var det oxå plånboken som styrde, då happyn är ett par tusen billigare är go vagnen.



Ja vi har klurat på lite namn men inget bestämt än, går in till din sida lite senare och ger dig lite förslag :) Vi vet illafall så långt som till att han kommer få heta Nils Junior i andra namn, så det är bara tilltalsnamnet som saknas :)



Sandra: Tack så mycket för ditt inlägg, roligt att få ett inlägg från någon som har vagnen som oxå tycker den är super :) Jag tror absolut att vi kommer vara jättenöjda med den.



Kramar till er tjejer!

skriven

Kommentera inlägget här :