Cravings och andra sug man har :)

Jag har cravings på citrusfrukter och nektarjuice, jag kan äta hur många apelsiner som helst på en dag, även kiwis och ananas kan jag få galet sug efter. I början av graviditeten innan jag blev så kräksjuk så åt jag jättemycket clementiner, men sen började jag kräkas av allt samt att jag oxå åkte på magkatarr som jag var tvungen att behandlas för och då är citrusfrukter ingen hit för magen. Men nu har magen blivit bättre efter ett par veckors ätande av omeprazol. Så nu går det bra igen :)

Sen har jag blivit sugen på mer rejäla middagar, gärna olika köttgrytor med koktpotatis till. Så i eftermiddag blir det fläskfilègryta här igen...Mmm det är ju bara så gott!
Sen jag blev gravid kan jag även få plötsliga sug efter vissa saker, och självklart så kommer de suget sent på kvällarna och alltid är det nåt man inte har hemma och affärerna har stängt. Usch.. dom sugen är så jobbiga. Önskar ofta att jag bodde inne på willys då och bara kunde gå runt och frossa i allt vad man kan tänkas bli sugen på. Lika bra att det inte är så, för då skulle jag nog äta ihjäl mig :)

Kommentarer :

#1: M

Hihi...känner igen mig!! Hade såna cravings på apelsinjuice, ananas, melon och äpplen....och alla drycker skulle vara iskalla (massa is). Något jag däremot aldrig kunnat äta nu när jag varit gravid är köttfärsås och spagetti och köttgryta. Vet inte vad det beror på men det tar bara stopp ;)



Är det något du absolut inte kan äta längre?



Kramar

skriven
#2: Denise

M: Jag är inte så förtjust i sötsaker längre, är annars en riktig godisråtta, men tycker inte alls det är lika gott längre. I matväg är det inget särskilt heller, jag frågade Mattias han kunde inte komma på något. Men som mina begär svänger så kan det nog ändras med tiden :) Åååå äpplen har jag oxå haft en period av, just de där knallgräna granny smith äpplena.



Nu är det nog inte allt för länge till eran lilla kille är hos er. Men jag förstår verkligen om tiden bara står stilla helt plötsligt, jag kommer nog vara sjukt otålig den sista tiden.

Kramar

skriven

Kommentera inlägget här :