Ovitrellen

Igår kväll klockan åtta tog jag den sista hormonsprutan, det var ovitrellen som mognar äggblåsorna & 36timmar efter den så är det äggplock/ägguthämtning.
Imorgon är det dags och för tillfället så känner jag mig inte så cool lugn, jag är sjukt nervös och även sjukt förväntansfull. Nyfiken så jag snart spricker, vill så gärna veta äggresultatet, men det är inte många timmar kvar nu, om tjugofyra timmar så ligger jag här hemm i soffan igen, med en svullen och öm mage, då är det över.
Då byts nevostitet ut mot rädslan för att inga ägg blir befruktade. Och får vi befruktade ägg så kommer rädslan för om vi blir gravida eller inte, och blir vi gravida så kommer den värsta rädslan... vänta barn eller missfall! Men jag har bestämt att vi kommer vänta barn nu, i mitten på maj nästa år så hoppas jag vi har vårt älskade barn här hos oss, inte bara i drömmarnas värld, utan helt på riktigt, en levande bebis av kött & blod, med tio fingrar & tår, och som dessutom är helt vår♥

Det känns jättebra allting, vet inte om jag skrev det igår, men min slemhinna var oxå jättefin :) Det var mycket skönt att höra, men hon förklarade att slemhinnan ibland kan vara i obalans. Hon var en av läkarna som var med på insättning då slemhinnan var på tok för tunn.
Det är henne jag kommer ha imorgon på plocket oxå, eller en av de erfarna herrarna. Hon kunde då inte med att sätta tillbaka ägg, när hon skulle göra det så höll hon på i 20minuter och hon nöp mig i livmodern flera gånger med en tång som de använder, usch! Det slutade med att hon fick be en av de erfarna herrarna om hjälp och vips så gick det på noll tid. Så jag hoppas verkligen att hon är bättre på att hämta ut dom än vad hon var på att sätta in de. Om inte kommer det kanske bli plågsamt. De två erfarna och proffsiga herrarna ska nog gå i pension snart så de är nu två kvinnliga läkare som kommer ta över, för tillfället är det nu fyra läkare.

Ni får gärna hålla era tummar för oss imorgon, vi kommer att behöva alla tummar vi kan få.
Vi vågar själva inte hoppas för mycket. Allt har gått så bra hittils och man vet att det snabbt kan vända. Men jag hoppas så att turen får fortsätta att blåsa oss medvind i ryggen, motvind har vi haft så det räcker nu!

Ovitrellen ser ut så här


Kommentarer :

#1: Ett plus ett blir vadå?

Spännande! Jag håller tummar och tår att allt går bra för er i morgon. Lycka till!!

skriven
#2: lillmaria

Lycka till imorgon med det som ska göras. Jag tycker också det känns som det kommer gå bra hela vägen för er den här gången, men har full förståelse för att oron bara byts ut inför varje ny etapp på den långa vägen. Kra/M och försök att sova gott!

skriven
#3: Linda

Tummar och tår!!!



Kramar från västkusten!

skriven
#4: Anonym

Det kommer gå bra i dag! Jag väntar med spänning på resultatet. Tror Menopur gjorde jobbet :)

skriven
#5: Anna

Det var jag som skrev sista kommentaren, glömde skriva under :)

Kram

skriven

Kommentera inlägget här :