Nattsudd

Skrivet inatt, postat idag :)

Som jag tidigare skrivit så har det vart tungt & mycket ångest sen vårt senaste missfall  i juni. Jag sedan dess bara släpat mig fram och använt masken att sätta på ( som många har), den som döljer hur jag egentligen mår. Jag har under de senaste veckorna levt i ångest, och då menar jag sån ångest som hindrar  mig att ens klara de vardagliga livet, min ångest är nu så påtaglig att jag är asocial. Mår ständigt illa av ångesten/inre stressen jag bär på. Alla fruktansvärda Missfall... + allt annat som varit runt i kring, ja usch de är så jobbigt så de vill jag inte skriva om. Men det har varit ett JÄVLA år rent ut sagt.De har kommit ikapp och jag är så trött i luvan. Sen ovissheten med allt, barnlösheten, längtan man bär på och sorgen när de inte blir...

Jag var till min läkare idag & då jag nu mått så här dåligt under en så lång tid & ångesten & tankarna bara blir värrre. Så ville hon samt även jag att min arbetsträning bryts och att jag bör vara sjukskriven ett tag för att orka vända allt de här igen & samt även få göra IVF i lugn ro & när den blir av. Så till 111115 är jag nu sjukskriven först & främst.
Sitter upp och nattsuddar, jag har restless legs som de få fint heter , men inte är lika fint att ha. Det kommer framåt kvällen och gör riktig ont i benen, de blir bättre av gå upp och gå. Eller så kan man ju ligga och pinas och vrida benet åt alla håll och kanter, för stilla är de omöjligt att ha dom. Vet att min mammma oxå hade jättejobbigt med det. Och har jag cyklat mycket, som jag gjort idag då börjar de vid 20 på kvällen men har jag inte ansträngt benen så mycket så börjar de oftas vid 22

Mina inlägg har vart glesa pga av att jag nu är är så tom & trött i huvudet, skulle bara bli en massa gnällinlägg om hur tråkigt livet är & jobbigt ..bla bla bla.. Och jag vill inte förpesta er med min ångest just nu. Jag drar mig undan från allt. Min livgnista har nästan slocknat, den ligger bara och pyr. Så mitt jobb just nu är att blåsa liv i den och komma tillbaka med ny energi. Jag kommer att fixa det, och jag hoppas på förr än senare :)

Kramar till er mina fina läsare!

Kommentarer :

#1: Vocalissa

Skickar en stor styrkekram till dig!

Ta hand om dig så gott du kan.

Kram igen!

skriven
#2: Anonym

Tack Vocalissa! För din kommentar, Vill verkligen oxå beklaga er för den djupa sorg ni bär på, tittade in på din sida & helt plötsligt så bleknade min ångest & de dåliga måendet! Eran Neo är verkligen jättefin <3 Så synd att han ej fick stanna kvar hos sin mamma & pappa :/ Massor med kramar tillbaka till dig/er <3

skriven
#3: Vocalissa

Ser att du mår lite bättre idag - roligt att höra. Sol och värme kan verkligen göra underverk med humöret.



Tack för omtanken det värmer verkligen! Ja, helt fel att han inte fick stanna, overkligt men samtidigt en ny verklighet man tvingas lära sig leva i. Kramar!

skriven
#4: Anna i gbg

Går in och läser hos dig ibland och lider med dig... har själv inte genomgått IVF och vet inte hur sånt kan tära, mer än vad jag förstår av att läsa. Vill också ha barn, men är lite äldre och har oroat mig för att det kanske inte skulle fungera. Till vår glädje blev jag dock gravid direkt när vi väl bestämde oss, men för lite drygt en vecka sen fick jag missfall... även om jag vet att risken är stor och att det inte behöver betyda att det händer igen blir man besviken och ledsen. Dom upptäckte i samband med missfallet att jag har ett myom, som måste utredas innan jag får bli gravid igen och att behöva vänta, det är jobbigt... sen är jag faktiskt lite rädd också, om jag ska vara ärlig. Rädd för att det ska hända igen, för det var ingen angenäm upplevelse. Man måste, mitt i all bedrövelse, påminna sig om att det finns dom som har det värre och att man inte är ensam och att det händer andra med. Jag hoppas innerligt att det löser sig för er- ni är värda ett barn! Och man kan inte önska för mycket ;-)

skriven
#5: Denise

Tack Anna, för att du tittar in hos mig ibland & tack för din fina kommentar!

Beklagar erat missfall & jag hoppas verkligen att de får ordning på ditt myom så ni åter kan ta upp bebeisverkstaden igen. De är jobbigt att vänta, då längtan är så stor, samt oxå pressen med den biologiska klockan som tickar..

Önskar er all lycka till! Hör gärna av dig till mig igen med en uppdatering om hur de går för er!

Varma Kramar till dig, samt lite styrka & energi till att stå ut med väntadet!

// Denise

skriven

Kommentera inlägget här :