Höstliga funderingar ♥

Det händer inte så mycket just nu bara vardagliga saker. De är väl allt vi orkar, en dai taget. Mattias jobbar & jag är hemma. Medans dagarna går så växer hoppet & längtan till den tredje ivfen. Rädslan finns ju självklart där & kommer göra hela vägen. Hand i hand med förhoppningarna. Ja mycket blandade känslor är det, även små.. små doser av lyckorus

Vi har iallafall kommit fram till vad som ska hänga på väggarna i sovrummet, vissa grejer har målats om så de har vart lite pyssel, de kommer iallfall bli jättefint. Men energin till hänga upp det än har inte infallit, de måste eventuellt borras lite oxå. De vi har kvar sedan är köksväggen. De blir när de blir liksom. Vi är iallfall jättenöjda med hur det bler. Lite amatörsfel om man verkligen granskar. Men vi kan kan leva med och är nöjda. Vilket är huvudsaken!

Det är inget vidare väder, det blåser, regnar & är allmänt mulet & trist. Regnandet känns mysigt ändå. Men löven har börjat ändra färg & falla ner från träden. Det känns & börjar se allt mer ut som höst ute. är de slut på sommar värmen nu tro? Maxtempreratuerna kommer numera att ligga kríng max 20grader. Och så är de ofta blåsigt & då då känns inte de där 20graderna så varma längre. Den har ju självklart sin charm med mörkret och att man kan mysa med tända ljus inne igen. Det är kylan jag inte kan med. Ja vintern är inget jag ser fram emot alls. Vilket jag förmodar tror kommer bli tvärtom då/om vi blir föräldrar, då får årstiderna mer menign, ja... allt skulle få en mening. Just nu så bara  "är"  man nåt man absolut inte vill vara... barnlös! Hoppet faller till ivfbehandlingarna. Det enda som kan hjälpa oss att få bli en egen familj.



Skrev inlägg tidigare idag, men när jag skulle publicera det, så hängde sig sidan och jag loggades ut. Och självklart försvann det jag skrivit, blev lite smått irreterad. Då jag just nu har svårt att formulera mig skriftligt. Och jag får sitta ett bra tag för att få ihop bara litegrann.
Nu blir de en skön dusch för mig, sedan ska vi kolla på ny serie vi börjat kolla, bara mysa & ladda med massa energi! 

Kram Kram ♥



Kommentarer :

#1: M

Håller tummarna att detta IVF leder till er efterlängtade lilla bebis!!



Kul att få lite nya grejer på väggarna! Är själv dålig på att hitta på vad vi ska ha, så än så länge är de flesta väggarna här hemma tomma :( Får greja med det till hösten.



Stor kram till dig!!

skriven

Kommentera inlägget här :