Det närmar sig målet :)

Vul:et (vaginalt ultraljud) gick bra idag, tror jag :) Jag hade 13 äggblåsor som var i jätte bra storlek 14 som var lite mindre. Men hur många ägg som blir vågar jag inte spekulera i förrän äggplocket. Vill ju inte ha mindre än sist då de blev fyra. Åtta stycken skulle kännas okej. Men jag vågar inte hoppas på nåt. Men otroligt spännande och pirrigt. Men läkaren var nöjd iallafall, vilket ger en hopp!

Jag lämnade blodprov oxå, och jag var tvungen att vänta på att på svaret från det. Innan de kunde ge en vidare ordination, det ringde för en liten stund sedan och vi får nu gå vidare mot målet.
För det blir äggplock redan på onsdag :)) Så skönt att inte behöva vänta mer. Så bad de mig att ta cetrotiden direkt efter vi pratat och sedan ta ovitrellen (äggmognadssprutan) klockan åtta ikväll. sen får jag vila från sprutorna ett par dagar, tills vi får tillbaka embryot. Då blir det fragminsprutor för ett långt tag framöver..hoppas jag :)

Kommentarer :

#1: M

Lycka till med äggplocket!! Hoppas de tar några riktiga guldkorn :)

Håller tummarna!!

skriven
#2: Anna

Åh, så spännande! Det närmar sig med stormsteg!

skriven

Kommentera inlägget här :