Underbar sommar dag i mitten av April!

Den har dagen här vart helt underbar, de har helt klart vart varmaste dagen hittils vi har fort farande  16+ iute och klockan är nu 20:28, vi har haft 21 grader som mest i skuggan!

 Jag vaknade först klockan 6 men totalvägrade och bara tvingade mig att ligga kvar i sängen och riktigt tjursova, klockan 08 vaknade jag till efter att slumrat lite var tvungen att gå upp och kissa igen. Sedan la jag mig igen på ren tjurvilja, jag var inte alls trött och låg bara och lyssnade på Mattias som sov så sött! Och funderade mest på om de skulle bli fint väder idag. Strax innan nio gav jag upp och gick upp till de då redan fina vädret =) Jiiiippppii kände jag och slog på kaffet som var laddat sen igår kväll, så otroligt skönt på morgon ifall man orkar göra de innan man lägger sig.

Men tyvär så har Mattias en fru som blir klumpig som en elefant när hon helst ska vara lite tyst som en myra, så de dröjde inte länge innan mattias kom upp alldeles yrvaken och allmänt försötrd då jag sa att klockan bara var strax efter nio. Men jag fick ju mysigt sällskap till morgon kaffet solen på ballis.

ska lägga upp en bild på en morgon trött katt som kom ut och gjorde mig sällskap innan Mattias vaknade.




Men lika stilig ändå =)

ber om ursäkt för mina stora bildr, tänkte de tar ju ibland upp halva sidan. Men jag har nåt tjall på min dator och kan inte lägga in de rätta programmet för att lägga upp bilderna i dokument på datorn, utan måste först som läget är nu lägga upp bilden direkt från min mobil på Fb och sen kopiera den och klistra in här, jag vet att man kan förminska dom sökert man jag hajjar tyvärr noll om sånt.

Efter frukost och blev det lite avkopplande solande på ballis i ett par timmar, sedan så gick vi upp till Mattias bror Görans minneslund och bytte lite blommor och gjorde sommar fint, skulle tänt ljus där oxå, samt även för mina mamma, vänner och andra släktningar i den almänna minneslunden, men de glömde vi ta med oss så det får bli nästa gång den 4:e maj, då var det det ett år sedan mamma lämnade oss. Har även tid hos min psykolog den dagen.

Sen blev de hem och marinera kött som vi sedan grillade, de var billig fläskfile på willys och den var faktiskt jättegod. Under grillningen blev de en del sommar bilder som jag och tänkte dela med mig av... och nu precis som jag skriver så kom jag på hur jag visst kan få mindre bilder =)




Komis var oxå med oss ute och grillade =)
 

Lite bilder från dagen, har fler men lägger kanske upp de senare. Orkar inte lägga upp mer nu!

Nu blir det en liten pause skriver på i pauserna.. ska kolla på BB men min dag kort och gott :) De mår vara mobbat men jag älskar faktiskt BB och har gjort de i alla år =) de var bra att de gjorde en pause ett par år, de spårade verkligen ut på ststa säsongerna. Fast dom är ju inte så krya i luvan nu heller, men jag tror helt ärligt att de inte går att föreställa sig hur de är att vara instängd på dessa villkor, ett exriment på hur de blir att blanda helt okända männsiskor i en grupp är vad de är. Men de finns ju vissa goa filurer där unne, jag gillar Peter, Gurkan, Rpdney.. alla är sköna/störda på sitt vis.
Men gud vilket babbel detta blev har snart missat BB kommer slutatat skriva lagomt till reklamen =)
Uppdaterar kanske mer sen om jag orkar!
Helt underbart de är helgdag/ledigt imorgon oxå :P Men de skulle visst inte lika bli lika bra väder som idag, sol med lite moln enligt yr.no, ska kolla vad de säger på tv4 vädret kl22, dom har haft nest rätt hittils =)

Om ärligheten ska fram så kommer allt babbel från att jag är så tröttt, sätter jag mig bara rakt upp och ner och kollar på tvn nu så klappar nog mina ögon ihop..rakt av!

Så nu ger jag mig.. endera tar jag mig igenom BBlive eller så blir jag väck och styrd till sängen, brujar vara så trött att jag inte rikgit hittar själv vart jag ska, då jag lyckats slumra till på soffan. Händer mig dock sällan, men Mattias små sover flera gånger var kväll, han tycker de är skönt och vaknar alltid till själv efter en stun.

Som jag tidigare skrev så är de reklam nu haha...

Kram och sov så gott.. om ni inte redan somnat redan av allt mitt svammel ;-)

Kommentera inlägget här :