Nu blir de natta och lite tankar innan de...

Sitter nu helt utmattad i soffan ska ta mig en dusch men ville bara skriva ett par rader först.
Efter att jag började piggna till framemot eftermiddagen så fick både jag och Mattias lite städdjävul i sig, Mattias la ut vår fina vår/sommar matta på ballisen, finns att köpa i svart, grått occh grönt men vi har grått. Han skurade även av hela räcket och allt annat där ute så nu är de fint, bara blommorna i blomlådorna som saknas. De får bli till veckan då vi får vi får pengar. Jag piffade lite innan och gick igenom saker i lådor och sorterade och slängde. <Måste göras ibland, jisses vad man samlar på sig saker och papper... massa strunt till ingen nytta. Bra att ha liksom.. usch jag hatar de syndromet, vilket jag även själv har fast  inte så värst mycket. Men den där bra att ha saken hamnar tillsut i en låda bland en massa andra "bra att ha saker" som bara ligger där år efter år utan att man ens tittar eller tänker på det förrän man ser de igen.
Så idag har de rykt en "bra att ha saker" =) Känns mycket gött!

Den 7:e maj ska vi boka ett loppisbord och sälja en massa andra "bra att ha saker" fast som andra kankse tycker är bra att ha så kanske man kan tjäna en slant på nåt istället för att bara slänga det.
Det är en stor och välbesökt loppis, och bordet kostar 100:- att hyra och de räknar jag ju att man lyckas sälja för!
En arbets kollega till Mattias hade ett bord där för bara nån helg sedan och fick ihop 1600:- på bara en massa plocksaker hemifrån som ligger och dammar och tar plats!

Nu ska jag göra kväll först ta en dusch, jag är sjukt trött och har jätte ont i kroppen. Framförallt nacken och ryggen! Så en dusch kommer sitta fint, sen lite zongel, den lindrar bra för en stund iallafall, alltid nåt. Tog en tramadol av mattias tidigare men den gav ingen effekt just på värken. Hade de själv utskrivet tidigare, men har bytt till paraflex vilket jag inte har några hemma just nu.
Måste ringa om recept förnyelse.

På måndag ringer vi oxå IVF kliniken för att kolla om vi kan få välja att tina upp vår frysis nu och sen göra hysteroskopin ifall de inte skulle funka med den. Vi vill så gära göra klart IVf2 nu och tina frysisen innan de stänger för sommaren, för skulle de misslyckas så VEEET (betonar det) jag att jag kommer att kunna ta de missllyckandet bättre på sommaren än höst/vinter.
Och skulle vi inte lyckas och de är 3:e och sista försöket som gäller så blir de hysteroskopin och en rejäl vila till min kropp och själ. Innan vi kör igång.
Jag tror faktiskt och hoppas att de kommer förstå oss och tycka att de är helt okej som vi resonerar och känner. Men om de inte så skulle vara okej så kommer de gå bra de oxå, tungt självklart. Men de är ju bara att försöka acceptera läget då!

Kan vara en del stav fel, jag är så trött så ögonen hänger på halvsju =) Och orkar inte läsa igenom och rätta innan, så jag hopppas de vart läsbart!

Kram och godnatt!

Kommentera inlägget här :