Äntligen helg igen =)

Då var det äntligen helg igen, och vi har så fint vårväder. Ska visst hålla i sig ett par dar nu. Nu börjar gräset bli grön, de går så fort nu så man hinner inte med. Men de gör inget, för min del får de gärna bli 27 grader plus redan imorgon! Ååå vad jag längtar efter den riktiga värmen. Längtar efter att få börja använda sommarkläderna =)

Igår så grillade vi, och de var himmelskt gott, de blir nog grillning hela helgen =)

Jag avbokade mig från modevisningen idag, har haft sån ångest för de hela vecka och när de igår blev helt andra tider än vad som först var sagt, samt att jag skulle tillslut gå för med mer bolag  så kände jag att de blev för mycket, jag skulle vara där från nio på morgonen både lördag och söndag, och modevisningen skulle var först kl13.
Jag behöver den helgen till att bara få vara i det härliga vädret. och samla krafter till allt som komma skall.
Min psykolog har tydligt gjort klart för mig oxå att jag absolut inte FÅR göra nåt just nu som  jag känner är jobbigt och som ger mig ångest. Jag måste säga ifrån, då jag känner att de blir för mycket eller jobbigt.
Dom hade ersättare så de var inga problem och min arbetsgivare och kollegor förstod mig oxå, vilket underlättar jättemycket.
Kände hur min ångest kom krypande direkt då jag avbokat de och de dåliga samvetet kom krypandes.
Men innan jag gick sa en av de jag jobbar med, att nu ska jag inte tänka mer på den där modevisningen och heller inte känna mig dum för att jag inte gick. För de var dom som ändrade tider och allt i sista minut och de ska inte jag må dåligt för =)
Tack för de fina orden viskade mitt hjärta då jag gick hem!

Snart är min bättre hälft hemma från jobbet oxå, längtar efter honom. De gör jag alltid när vi är ifrån varandra. Är nog fortfarande lite nykär efter snart 7 år tillsammans, på söndag firar vi vår bröllopsdag. Samma brölloppsdag som min mor och far. Min systerdotter fyller även år då.
De är 2 år sedan nu och jag minns så tydligt, som om de var igår. En så otroligt fin dag som vi firade tillsammans med familj och vänner.
Jag slänger in några bilder, från den hittils bästa dagen i vårt liv =)
Vi hoppas snart att få toppa den med en liten bebis <3

Jag och mina VACKRA tärnor, utan er hade dagen varit helt omöjlig! Kommer vara er EVIGT tacksam!
Min pappa som tar mig sista biten till altaret, så underbar känsla! ÄLSKAR dig pappa!
Bröllops dansen som ägde rum i caven!


Från de ena till de andra så verkar de som att min mens glömt bort mig.....IGEN...suck!
Måste ringa till gyn på måndag ifall den fortfarande inte dykt upp och höra hur de blir med min tid där på torsdag. De skulle göras direkt efter avslutat blödning. Men nu har jag inte fått nån... blir så trött på sånt här. När ska de få flyta på normalt igen??!!
Jag är helt övertygad om att man hormonskadar sin kropp med dessa behandlingar!
Min kropp har då blivit rejält rubbad av alla hormoner man fått under de senaste året.
Så förmodligen så blir de inte av på torsdag. Får se vad de säger på måndag.

Men nu är de helg och jag och darling ska bara ta de lugnt och mysa hemma och äta grillat!
MUMS!

Hoppas ni oxå får en fin helg min kära läsare!
Soliga Kramar till er!

Kommentarer :

#1: M

Tack för det fina inlägget i min blogg!!



Vilken vacker bröllopsklänning, du är jättefin!! Jag kan sörja lite att vi var tvungna att gifta oss borgerligt (vi var nämligen tvungna att vara gifta innan vi flyttade till USA), jag hade så gärna velat gifta mig i kyrkan.



Ja, herregud vad hormoner man tryckt i sin kropp. Lite otäckt när man tänker på det, men vad gör man inte för att få den efterlängtade bebisen ;) Men det är för jäkligt att man ska må så dåligt till råga på allt, både psykiskt och fysiskt.



Ha en fortsatt underbar helg!!!



P.S ang frågan i min blogg om USA, vi bor här i några år pga ett jobbkontrakt min man har fått. Får se när vi flyttar tillbaks igen, kan bli om 2,3 eller 5 år.....vem vet ;)



Kram!!

skriven
#2: Jenny

Häääärliga bilder, man får en tår i ögat då man tittar på dom och minns tillbaka på sin egna underbara dag..



och detta med hormoner så är det en av anledningarna oxå att vi tar en paus nu då jag under 19 år aldrig haft problem med min cykel förräns nu när jag mixtrat med hormoner och skit, det är absolut inte nyttigt på något sätt så vi tar ju en paus fram i höst så får vi se sen hur jag mår i kropp och psyke... jag tänker inte starta sista omgången om allt inte känns rätt med kroppen...

skriven

Kommentera inlägget här :