Leva livet nu ska jag leva livet :)

Sitter just nu & väntar på att klockan ska bli tre så min bättre hälf kommer hem!
Höjdpunkten på dagen!

Men nu är de äntligen snart slut på att sitta här hemma & vänta torsdagen den 16/9 kl 10 ska jag infinna mig på arbetsplatsen där jag med största sannolikhet kommer att börja jobba. Känns så underbart att äntligen vara igång & jag är mer redo än någonsin!
Nu är de slut på dessa slöa dagar med att bara går runt här hemma, äntligen ska jag få igång mitt sociala nätverk & nu är jag starkare än någonsin!
Jag är så lycklig & klappar mig själv på axeln för vilket otroligt jobb jag gjort med mig själv & så underbart att få må bra!
har som sagt mycket jobb kvar med mig själv men med rätt inställning så vet jag att de här kommer gå bra!

De har varit ett kämpigt år som satt sina spår & gett sina sår. Men de onda hade mycket gott med sig, hemskt att säga men de är sant!
Trodde aldrig att de skulle kunna bli en så possetiv vändning av att förlora vårt ofödda barn & min mamma på samma gång!
Jag slog så hårt ner i botten då, så de enda som fanns att göra var att ligga kvar i den offerkrukan & tycka synd om sig själv eller att möta motgångarna & den hemska skamen & ta sig upp igen!
jag började klättra upp, tjurug som jag är!
och mår så bra idag med den jag är & blivit att jag har svårt att se mig själv så sjuk igen.... jag säger ALDRIG mer & hoppas på att får bli så oxå!

Jag är så glad, hemskt att man kan sitta & säga så bara fyra dagar efter ett missfall. De är klart att de känns & att en liten bit inom en dog igen, men än är hoppet långt ifrån borta. Har träffat så många par som ger en hopp om livet än hur mörkt de kan vara. IVF är ingen lek, men en otrolig livserfarenhet. Som lett till att man lärt känna så många andra familjer som precis som vi kämpar för att få ett barn!

Leva livet nu ska jag leva livet..... tjoohoo!

Kommentera inlägget här :