Berg och dal banan!

Kliniken har ringt, fick bra svar på mina frågor. Bland annat ang stimulerat FET, vilket betyder att kliniken med hjälp av hormoner styr fram min ägglossning. Var inget dom gör på de som har regelbunden & bra ägglossning, pga av att missfalls risken blir högre, så i mitt fall var de inget att rekomendera.

 Jag får när jag vill börja min INVnr2, vilket innebär 18 hormon sprutor på 11dar, där kliniken helt styr min cykel och plockar ut ägg med en kateternål, befruktar & sätter tillbaka ett befruktat ägg. Men att de just nu är fullt för dessa behandlingar fram till jul/nyår.

Ostimulerade FET vilket är när man får tillbaka ett befruktad ägg i sin vanliga cykel, utan några hormbehandlingar innan. De hade dom tid för när som helst, dom gör 3 om dan & de är i princip först till kvarn som gäller.

De känns lite tungt & surt att de ska vara fullbokat på behandlingar, Var med om de när vi kom till IVF i januari, vi fick all infromation & recept på de sprutor som skulle tas. Men det var fullbokat i kalendern fram till i mars. Så den här väntan känner jag igen, känns som maximal otur.


Det ska på ett sätt väldigt skönt att de är över med med testande för ett litet tag, de tar upp så mycket av ens tänk när man är mitt uppe i processen, så man glömmer lätt av att oxå leva & bara vara, nu blir de lugnt ett par veckor & vi får samla ny energi & har en underbar arvetsplats att se fram emot!

Berg och dal banan jag pratade om tidigare gick ner väldans & otäck fart men är nu på väg upp igen:)
Kram på er <3

Kommentarer :

#1: Linda

Vad tråkigt att det var fullbokat! Typiskt! Men nu är ni bokade där efter nyår då?

Gott att du ändå försöker hitta det positiva i väntan. Tid för varandra utan att all fokus kretsar kring detta, nya jobbet och julhelgen (som ju närmar sig med stormsteg).

Kram L

skriven
#2: jenny

Lilla gumman. Va starka ni är! Tänker på er massor!

Hemskt att det blev avbrutet, jag finner inga ord, men samtidigt skönt att iaf få en TID för nästa försök och slippa att bara gå och hoppas varje dag, det är ju så hemskt.... Passa nu på och rå om varandra riktigt mycket och lycka till på det nya fantastiska jobbet! Kram

Vad står INV för?

skriven
#3: Denise

Tack tjejer.

INF = felstavning på IVF :)

Jag fick ingen tid, bara ett besked om att de var fullbokat fram till jul/nyår, ska maila dom imorgon. För att få bekräftat att dom skriver upp någonstans att jag vill börja med IVF2 så snart de finns plats.



Kram Kram

skriven
#4: My

Jag håller alla mina tummar och lite till för er!

skriven

Kommentera inlägget här :