Allt bara stannade upp...

Sitter i gungstolen i vardags rummet & bara gungar fram & tillbaka och tittar ut...
Tillvaron stannades upp & hela jag ar fylld med sorg och angest.
Fick ett sms idag fran min syster att pappa var pa vag in pa sjukhus med feber, svart att andas & hog sanka.
Jag kastades  genast tillbaka till den 4 maj igen i mina kanslor, da mamma blev sjuk for sista gangen, de barjade med feber & and svarigheter de oxa, fick besked att hon var dalig pa en torsdag pa valborg, 5 dar senare sa dor hon!!

Till ni som inte kanner mig personligen sa vill jag beratta att min pappa ar valdigt sjuk & har vart de i manga ar. Jag kan inte rabbla upp allt for de ar helt enkelt for mycket.

Jag minns aldrig att min pappa vart riktigt frisk, anda sedan jag gick i lekis har jag sett min far falla i hop av hjart stillestand, sett medans han hallts vid liv av mina aldre syskon & min mamma. Dom slar pa hans brost korg & blaser i munnen, tills ambulans kommer & de ar alltid med sirenerna pa. Nar dom kommer tar dom over hjart och lung raddningen och tog honom ut med mamma efter, de har kunde handa flera ganger i manaden.
Jag visste aldrig nar han togs ut med ambulansen om han skulle komma hem till oss igen, De var fruktansvart. Jag minns hur jag nastan var gang i chock sprang & gomde mig i huset nanstanns & satt helt parlyserad till nagon hittade mig.
Jag har & har altid haft ett speciellt band till min pappa. Vilket jag aven tattuerat in snyggt pa axeln Pappas Flicka star de med snygg stil.
Nar jag sjalv kom upp i 20 ars aldern sa krashade jag ihop totalt & allt kom ikapp mig.Den kanslomassiga otryggheten jag vaxte upp med har vart svar att bearbeta pa aldre dar.
Men jag har kommit langt med mig, de senaste arets alla motgangar har gjort mig starkare.
5 st liv har sedan mars manad ryckts bort fran mig, En god van, min faster & hennes man, min mamma + 2 missfall. 
Sa JA...jag ar jatteradd for att behova begrava min pappa i ar oxa!

Men om ett par timmar ar Mattias mamma har, da far jag lite annat att tanka pa.
Nu ska jag gora mig lite kaffe & skriva en liten handlings lista pa vad Mattias ska handla hem efter jobbet!

Alska er nara som om var dag vore den sista....
If tomorrow never comes!
 

(skriver fran en utlandsk dator darfor har jag inget aao)

Kommentarer :

#1: Katja

Usch blir så ledsen.. jag förlorade ju min far 090805 då vi började med ivf och mest troligen har jag ju haft 3 missfall sen dess med, iaf två konstaterade och ett supertidigt! Livet är inte rättvist någonstans! Jag tänker på dig o din far! <3 <3 <3

skriven
#2: Denise

Ja an fast han vart sa dods sjuk i manga ar sa har jag svart att tanka mig han dod! Han ar den snalaste person jag vet.... min alskade pappa!

skriven
#3: Linda

Beklagar verkligen! Otäcka upplevelser, oro och ångest du fått växa upp med! Sköt om dig, du behöver fokusera på dig själv och den process du nu påbörjat igen!

Kram

skriven
#4: Denise

Tack Linda, ja de har inte vart lätt att leva med en så sjuk förälder. Jag bor 50 mil från min familj. Så på söndag åker vi med Mattias mamma hem, så jag får träffa honom & förhoppningsvis få lugna mina nerver lite, sen blir de 100% fokus på de vi har framför oss :) Tack för din omtanke!

skriven

Kommentera inlägget här :