Sjukt trött i kropp & själ!

Idag har de inte gjorts många knop, känner mig sjukt trött i kropp & själ. Som titt som tätt toppas med små ångest attacker.
 Tror de är hormon omställningen i kroppen som gör mig sjuk, har ända sedan vår IVF behandling i mars blivit sjukt känslig vid mens & ägglossning, snacka om att man blitt hormon skadad.
Men har ju sedan mars oxå vart gravid två gånger. Många olika hormoner igång samtidigt.

Inga omslag på stickorna än, imorgon ska vi köpa hem CB ÄL tester. Känner mig inte riktigt säker med testlagrets stickor, är rädd för att missa min ägglossning. Men dom är så dyra på apoteket kostar 7 stickor 249:- & på testlagret får man 21st för 169:-, så när man inte riktigt vet  sin Äl så blir CB testerna svindyra. Men testlagrets stickor visar svagt omslag hela tiden vilket gör de så snurrigt för mig, men man får inte räkna med ÄL förrän test strecket kommer snabbare än kontroll strecket & ska vara lika starkt eller starkare.

Imorgon är de dags för att träffa min läkare på vc, vi ska prata om min värk i rygg & nacke. Samt kolla upp mina eksem i mina öron & hörsel gångar. salvan jag har hjälper inte plus att kliar sjukt mycket när de blir värre i hörsel gångarna där de är svårt att behandla med kortison salva.
 Samt forska lite mer i vad som kan vara fel med mina tarmar, redan i somras var de tal om att jag skulle få en remiss till tarmavdelningen på sjukan, då testerna jag tagit inte visat nåt & ingen av de mag mediciner jag ätit har hjälpt.
Jag är sjukt nervös inför detta & hoppas att problemet ska vara lätt fixat.

Ikväll blir de först arga snickaren sedan älskade greys, hösten har sina sköna tv stunder!

tjing tjing

Kommentarer :

#1: Linda

Vad mysigt med en kisse som tycker om att apportera! :o)



Ja, det står längre bak i bloggen varför jag går hos psykolog. Jag har försökt samla alla inlägg som går under "vänta-barn" och allt vad det innebär under kategorin "Nåt på gång..."

Hoppas att du inte tar illa vid dig av det jag öser ur mig där, för det kan verka väldigt motsägelsefullt! För trots allt vill jag faktiskt ha vårt väntande barn. Rädd att du tar illa vid dig då ni kämpar så för att få ett barn, medan jag kämpar för att acceptera dess ankomst och påverkan i mitt framtida liv. För mig var det långt ifrån någon självklarhet att vilja ha barn, men en del känslor och händelser som dykt upp under graviditeten medförde att jag insåg att jag behövde söka hjälp. Det gick nämligen utanför den "normala" osäkerheten, oron och ångesten man kan ha inför att bli förälder...

För hela bilden i rätt ordning är väl egentligen "Nåt på gång" och så scrolla ned och bläddra tills man kommer till början. http://tashmiras.blogg.se/category/nat-pa-gang-1.html Fast det är en del inlägg! Beklagar det! Xo)

skriven
#2: Denise

Tack för ditt inlägg & jag tycker absolut inte att du är konstig på nåt vis. Förstår att de kan komma rädslor med att bli förälder & att många känslor väcks i en, känslor man inte ens visste man hade & ibland kommer saker upp från ens egen barndom. Obearbetade känslor som PANG bara slår en från klar himmel. Jag dömer inte så lätt då jag av egen erfarenhet har en del i bagaget på både gott & ont.

Tycker de är modigt & starkt gjort att du delar med dig av dina känslor & samt sökt/får hjälp! De är ett STORT steg i rätt riktning. Ni kommer bli jätte fina föräkdrar både du & Oo.

Jag har nån stanns i mig en styrka att trots min egen barnlöshet ändå gläds för andras barn & dömer heller inte de som vill/behöver avbryta sin graviditet. Alla är vi olika & jag blir ju inte mer gravid för att jag dömer någon annan. Saker & ting händer oss av olika anledningar... men en sak har jag då lärt mig - Livet är inte alltid rättvist!



Oj detta blev visst en hel roman :)



TACK för din fina kommentar!

skriven
#3: Linda

TACK för ditt fina svar! Din förståelse och vidsynthet visar på en stark och fin personlighet! Öppenhet tycker jag är viktigt då det enligt mig månas allt för mycket om den "fina fasaden" utåt som kan skapa onödig press och stress hos många. Och framför allt kanske om de känslor som jag själv har kring något jag uppfattat som tabu, ifrågasättande av viljan till egna barn.



Hoppas besöket hos läkaren kan ge lite mera svar, och att du får en riktigt mysig tv-kväll! :o)



Kram

Linda

skriven

Kommentera inlägget här :