Mammas Grav..

Inatt när jag åter skulle försöka somna, så greps jag av total panik... kändes som om nån la ett stort betong block på mitt bröst, tårarna började hejdlöst rinna & jag slogs av sorg, låg & tänkte på hem resan & att jag inte hade nån mamma att hälsa på. Jag kände hur jobbigt de skulle bli & tårarna bara rann mer & mer, de kommer vara tungt att gå till hennes grav, har inte vart där sedan hon bergravdes & jag kände helt plötsligt att jag inte alls var redo nu att åka hem med så kort varsel. Pappa är ju mycket bättre & får nog komma hem igen här i dagarna, så att skynda hem för honoms skull började även kännas dumt, kändes inte bra att komma hem stressandes som om han låg riktigt på döds bädden.
Så vi åker hem i slutet av november, då har jag mer tid att förbereda mig på att gå till Mammas grav.
Tillslut så väkte jag Mattias för att jag var så ledsen & för att höra med honom vad han tyckte, han kramade om mig & lugnade mig med att vi inte alls behöver åka nu om jag känner att de ska vara så jobbigt. Han är så undebar min man.
Somnade tillslut i hans trygga famn.

Så ikväll däckar nog både jag & Mattias hur tidigt som helst!

KRAM på er så länge!

Kommentera inlägget här :