Hjärn spöken & Advents mys!

Är lite dålig på att skriva just nu... förlåt!
 Men just nu så går min största energi till att fixa jobb & vardag. Jag känner att de är välbehövligt med en mjuk start på 2 timmar per dag.
De må låta klent men jag är helt färdig efter mina två timmar där & ska jag då även städa & plocka när jag kommer hem, så ligger jag med sån värk i min ryggen på kvällen, varje gång man behöver kliva upp & sätta sig är en plåga, de gör så ont!
Men de är fruktansvärt roligt på jobbet, så de gör de hela klart värt de. Jag trivs hur bra som helst.
Härligt att få komma hemifrån ett par timmar & få träffa en massa andra människor!

Idag hände de en rätt rolig grej faktiskt, Jag skulle bygga ihop en barn vagn & sätter mig på huk & hör då riiiiiitch.. då spricker mina byxor i rumpan med en rejäl reva, haha vi fick oss ett härligt skratt. Tur att jag idag hade en längre tröja på mig som kunde dölja hela olyckan! Men imorgon måste jag inskaffa mig ett par nya, har gått upp i vikt de sensate månaderna sedan vi började med IVF & alla hormoner så jag kommer inte i mina byxor längre, ja & dom jag kommer i sitter som korv skinn.

Ja & angående IVF:en så går de segt nu, får se om vi får nån frysis innan vinetrn. Om inte så blir de en helt ny behnadlning snart att se fram emot... på gott & ont. Då blir de till att kavla upp ärmarna & göra sig redo för en ny match med blod, svett & tårar!

Har fått svar nu på alla mina provsvar angående mina tarm problem. Och alla prover jag lämnat ser jätte bra ut, jag lider förmodligen av IBS (irreterade tarmar) även kallat stress mage.
Alla symptomer stämmer in, inget som går att medicinera. Man ska minska på stress, lite svårt när man har inre stress & ångest varje dag, mycket tankar som snurrar.

Men på måndag ska jag träffa min psykolog för första gången, vilket känns fruktansvärt behövligt.
De har vart ett fruktansvärt år med mycket sorg & alldels för många förluster av nära & kära. Samt 2 obearbetade missfall....och rädslan som finns över att behöva vara med om ett till, har bara lagt locket på i den mån jag kunnat, men de är så fullt nu att de börjar välla över, vilket resulterar i svår ångest & mycket jobbiga tankar som jag inte kan slå undan.
De i sin tur gör ju att jag inte fungerar riktigt som männsiska de är många kvällar som vi sitter framför tv:n, men de ser bara ut som jag tittar.. jag stirrar in i tv rutan men är i mina tankar nån helt annnstanns. När jag får så grava koncentrations svårigheter så försvinner jag bort i mig själv ett tag. Helt oförmögen att kunna fokusera på nånting annat. De är jätte jobbigt & jag sitter ständigt & fajtar med mitt inre jag. Sorterar min hjärn spöken. Så de ska bli otroligt skönt att få komma till min psykolog nu för att få lite hjälp med hur jag känner & mår. Samt kanske oxå få lite verktyg som kan hjälpa mig de stunder de är som värst.

Igår kväll tog vi ner våra advent saker ifrån vinden, fick om den stora stjärnan som hänger i vårt balkong fönster, och två svarta jul stjärnor som vi har på fot. Får se om jag orkar fortsätta med resten ikväll eller om de får vänta tills i helgen.



Den här bilden är från förra året, men den ser lika dan ut i år :)
De är så mysigt med advent!

Nä nu ska jag ta mig lite kaffe, innan de är dags at ta tag i disken, som står där på bänken & skriker var gång jag går förbi den :)

Kram På Er!



Kommentarer :

#1: pinglan

kram på dig! ♥



Allt blir bra tillslut ska du se!

skriven
#2: Sara - VECKANS BLOGG TÄVLING PÅGÅR

Hejsan!



Nu har du chansen att anmäla dig till veckans blogg tävlingen om du vill! Det enda du behöver göra är att skriva att du är med i det inlägget.



Jag drar en vinnare på fredag, lycka till!



PS. Större chans att du vinner om du skriver en motivering till varför just din blogg ska vinna! :)

skriven

Kommentera inlägget här :