Dag 9 IVF

Har setat inne hos Rosi sedan jag kom hem, men är nu hemma hos oss igen.
Tänkte bara blogga och sen ta en dusch och gå in till Rosi igen.

De gick jätte bra på kliniken idag, lämnade blodprover och gjorde en undersökning.
Jag har 15 fina äggblåsor, vet inte om de är lite eller mycket har ju inget att jämnföra med.
Men de känns bra iallafall.
Väntar nu på att dom ska ringa från kliniken om mina blodprover. Fick ett preleminärt besked om att jag tar mina sprutor till på lördag spm bestämt + att jag då även tar ytterligare en spruta (ovitrelle) de är en äggmognads spruta som ska tas 1.5 dygn innan äggplock som ska bli på måndag och sedan på onsdag får vi tillbaka vårt lilla mirakel ägg som jag hoppas vill bygga bo i mig!
Helt otroligt vad fort detta gått, de har bara sagt swiiiisch :)

på fredag åker mattias till Katrineholm och jobbar, så jag får vara hemma och ruva de första dagarna alldeles själv :/ Tur jag har rosi nära tills hand, har en känsla av att jag kommer bosätta mig där inne i helgen. För att inte bli knäpp på mig själv.... eller ska jag säga knäppare haha
De är en obeskrivlig känsla man har nu i kroppen. och efter helgen kommer jag även vara helt tablett fri.
Den grejen är ju nästan större för mig än hela den här behandlingen.
Nu är 10 års knaprande slut & jag har dessutom fått tillbaka mina känslor igen. Jag är så STOLT över mig som fixat de här! jag mår jättebra och de tänker jag fortsätta med att göra.
Känner mig mer jordnära och trygg i mig själv, känner ett lugn i kroppen som jag inte känt på MÅNGA år!

Lev varje dag som de skull vara den sista
Man vet inte ifall man får en morgondag!
Carpe Diem

Kommentera inlägget här :