Dag 11 IVF, In so much pain!

Har ikväll tagit puregonet & cetretiden för sista gången.
Imorgon är de dax för ovitrlle (ägg mognadsspruta)
Sen har vi bara ÄP & ET kvar på denna helt otroliga resan.
Ja just den otroligt långa väntan till TS har vi ju oxå.

Dom senaste 24h har dock varit en ren pina...
Fick igår kväll akut ont i en tand.
I efter middags fick jag verkligen nog och bad mattias om hjälp för att få komma till en tandläkare.
så han ringde 112 och fick då till svar att den enda jour tandläkaren som fanns på helger endast har öppet mellan 12-15 och höll till i borlänge, jag tittade på klockan som var 15:24.
Tog mer treo & panodil och gick och la mig igen.
Smärtan blir bara värre och värre och tillslut börjar jag kräkas pga av all smärtlindring blandat med en fruktansvärd värk.
Jag kan inte heller höra på vänster öra och känner mig förlamad typ i vänstra sid av huvudet.
Jag nog har jag haft tanvärk i mina dagar men de här tar alla pris!
Vid åtta är jag panikslagen av smärta varvat med att jag kräks & inte hör något.
Jag inser att jag måste åka till akuten för att få hjälp för smärtan.
Mats kör dit oss och medans vi väntar på att få änmäla oss så kräks jag igen...
När de blev vår tur så förklarade vi läget och hon tyckte som oss att de var helt bedrövligt att de bara fanns tid mellan 12-15 i borlänge och förklarade oxå att är de enda stället i DALARNA på helgerna, alltså dalarna är inte så lite, de bor en väl en ca 200 000 pers här iallafall.
Hon gick genast och hämtade smärtlindring till mig, behövde inte ens träffa en läkare.
Jag fick citadon, känns inte alls skoj att behöva ta dom nu så nära in på ÄP.
Jag kräks igen i bilen.
Tar en tablett, när den efter en timma inte börjat ge någon effekt så tog jag en till. skulle enligt ordinationen äta 2 var fjärde timme. De går ca 10 min så var de dags att kräkas igen.
Mitt upp i allt de här så är de även dax för spruta ett och två =)

Ja den har dagen har varit allt annat än trevlig, men jag en UBDERBAR man som tar väl hand om mig. Är så bortskämd på den fronten, han är precis lika omtänksam, ödmjuk,genom snäll & kärleksfull nu som när vi träffades för 6 år sedan!
Åt för en stund sen yougurt och tog 2 nya tabletter till de som jag har fått behålla!
Har känt att eftersom jag suttit & skrivit nu så har värken börjat avta.

Så nu ska jag göra mig redo för att sova medans de går!
Håll era tummar för mig att de gör lite mindre ont imorgon... Bara lite skulle vara värt mycket!

Godnatt mina vänner & ovänner!

Kommentera inlägget här :