IVF is in our life :o)

Så himlans söt :)


Är just nu propp mätt, de blev makorner och korv till middag idag. Grabbarna ska basta (ifall bastun är ledig) och jag ska bara slappa. Är för kallt för att gå ut, jag hatar kyla så oerhört mycket. Jag har äntligen kommit igång med aptiten, IVF gav mig en knuff i rätt riktning! Jag fick ett helt nytt hopp om livet. Lite svårt att ta in att vi äntligen ska köra igång med den här oförglömliga karusellen. Normalt änvänder man sig av näs spry och sprutor, men eftersom jag äter antidepp (som jag nu hoppas jag får sluta med) så har jag fått en variant som ska göras med bara sprutor (injektioner) som alla ska tas i magen, vi har tre olika sortes hormon sprutor som, har tydligen fått någon snällare men precis lika effektiv variant. Undra varför inte alla kan få den, många som förmodligen skulle klara de bättre. Måste ta upp på nästa träff, har inte riktigt förstått skillnad, Förutom att min variant inte knäcker en lika mycket psykiskt.
Mitt liv börjar återfå sin mening, har dock mycket kvar. men jag har börjat tänka annorlunda, och de är ju de som är mitt största problem....tänkandet. Tänker mer possetivt nu och vilken härlig känsla man lägger sig med på kvällen, när jag börjat nå mina mål/steg här i livet.
Bara känslan att vara hungrig och tycka att de smakar...Mmmm säger jag bara! Nu är de bara att hålla tummar och tår att de håller i sig. Ska inte ropa HEJ än :0)
I torsdags var jag, Rosi, Matte & micke på lugnet och simmade och bastade. De var hur härligt som helst, blir nog några längder i bassängen imorgon oxå, känns så härligt att återfått hopp om livet, kan inte ord beskriva den lycka jag känner över de vi har framför oss.

Har fått läkar tid på psyk...ÄNTLIGEN! På torsdag den 4:e februari jag vara där, dom på IVF vill att jag ska prata med läkare om vad vi står inför just. dom vill ha deras omdöme på de mediciner jag äter. Kan man inte äta de och vara gravid. så ska jag genast trappa ner och hoppas på att de inte sätter in en annan.
Vill kvitt alla mina mediciner nu, tänk  att  aldrig mer behöva äta en tablett till annat än om man har hvudvärk/feber eller dyl. Jag VILL, VILL; VILL verkligen få ett slut på detta tablett ätande. vilken firhet de skulle vara. Vill verkligen träffa den riktiga Denise som finns under den konstgjorda fasaden, jag minns henne knappt. Men hon är inte så tokig heller...snarare tvärtom tror jag:o) Jag vet inte vad jag försökt lura genom att äta dessa skit tabletter i 10 år!! De är länge...på tok för länge anser jag! Har jag någonsin fått må riktigt bra under dessa 10 år???? Svaret är NEJ! Så nu ska jag möta denna värld på riktigt!

Om fyra veckor är Fanny åter tillbaks hos oss i falun, den  4:e mars infinner vi oss på globen för att kolla på hennes älsklingar Tokyo Hotel.

På onsdag för vi besök från ett par som vi träffade på Pink, dom bor i smedjebacken. Dom har gått igenom 3 provrörs försök utan något possetivt resultat. Dom ska köra igång nu i mars oxå, deras 4:e gång som dom nu bekostar själva. Hoppas dom får till de nu!!
Nä nu är skriv krampen nära...

En lite uppdatering iallafall!!

Kommentarer :

#1: fanny

Dom stavas Tokio Hotel :)

det är många som stavar fel,

men nu ska jag inte vara en sån som märker ord!

Haha



Om 30 dagar är jag hos er :D

skriven

Kommentera inlägget här :