Läs Mailet jag fick idag.....

Hej hopp!
De känns som de var en evighets sedan jag bloggade, men mitt senaste inlägg var ju igår hos frisören. Jag har jag just duschat och stylat håret, och jag är så nöjd!! De känns som en ny Denise, precis vad jag behövde.

Har senaste veckan fått 2 underbara mail från personer som befunnit sig på samma plats som jag och mattias gör nu med IVF. Jag tackar er till TUSEN för dom. En av tjejerna har gjort 3 provrörsförsök utan resultat, ska nu i mars börja sprya igen. Och den andra är gammal god vän sen tio år tillbaka som jag tyvär inte träffat på många herrans år :( Som idag har två under bara flickor och lyckades från första gången :) Och hennes brev träffade rätt på så många ställen i mig, och fick mig att känna glädje och förväntans full. De gav mig styrka, en spark i rätt riktning. För de som vi nu ska få uppleva är ju egentligen något jätte stort, Sen är motion och kondition viktigt i de här samanhanget, att få igång blodcirkulationen,  eller jag gör så här jag lägger upp mailet här, så får ni själva läsa det, de är så otroligt underbart med vänner!

 Heej hjärtat!
Hoppas du blev kanonsnygg i håret, fast det är klart att du blev! :)

Hoppas att ni får köra igång med sprayen direkt nu. Jag har alltid börjat på dag 21 i cykeln men vet att en del börjar på dag 1. Tror det beror på vilka bakomliggande fel man har.
Börja suga i dig positiva vibbar om du orkar. Det här är något nytt, något ni aldrig provat tidigare och bitvis så är det riktigt hårt. Men tänk så här: Varför skulle det inte fungera? 1/3 blir faktiskt gravida på första försöket och Falun har mycket bra statistik! Vi blev gravida med Nova på vårt första försök och ni har absolut åldern på er sida. När man sitter där i väntrummet så är dte ganska skrämmande många som är "gamla", du vet kontorsråttor som ser 10 år äldre ut än dom verkligen är *ler*

På "vår" klinik finns det kurator och kanske skulle du ta kontakt med denne direkt så du får lufta lite tankar med henne/honom? Jag finns såklart här och svarar på 1000 och åter 1000 frågor om du behöver mig ;) Sen finns det akupunktur om man vill få igång blodflödet redan innan. Annars kanske du skulle prova att träna lite? Ju bättre kondition din kropp är i ju större är era chanser att lyckas :)

Tyvärr är det ju här vi kvinnor som får dra det stora lasset dels kropsligt men även psykiskt. Det är ju i vår kropp det händer och det stackars killen kan bara stå brevid och bli totaldissad *haha* Jag vet att Mange inte var speciellt road under tiden som jag sprayade men så fort vi kom till sprutorna var jag trevligare än trevligast *haha*

Surrogatmammor är inte tillåtet i Sverige och personligen tycker jag nog att det är bra. Det är alldeles för mycket känslor inblandade när man är gravid och förmodligen slutar det alldeles för ofta i tragedi för någon inblandad..

Upp med hakan nu tjejen. Ni ska göra något otroligt häftigt! Testa en gång och utvärda sen! Jag håller tummarna så hårt för er och finns här och svarar på vad du vill!


Ja vad mer kan jag säga gumman... jag är dig evigt tacksam för allt hjälp under min resa!
Nu har jag parisare färdigt i köket!

Kommentera inlägget här :