Äntligen är dagen kommen!

Imorgon är äntligen dagen kommen för vår träff på IVF, de känns verkligen spännande! Ser dock inte fram emot gyn undersökningen som oxå ska göra, ja för vilken gång i ordningen nu vet jag inte. Men jag kommer ALDRIG vänja mig vid den vidriga gyn stolen.
Hoppas vi får ett bättre bemötande på IVF än vad vi fått på kvinnokliniken. Men de räcker med att på kallelsen så känner man sig lugn. De var en mycket fin kallelse om man nu kan säga så...ja klart man kan!!

Ikväll fortsätter vi Johan falk maratonet, grymt bra filmer. Man blir alldeles till sig av spänning! De gillas verkligen!
De bleb ingen bugg igår, mådde inte så bra hade åter igen slarvat med att ta min medicin så jag var alldeles kokobeng! Men nästa måndag ska vi gå, de var verkligen skoj på salsan, men jag tror att man har mer nytta av buggen, så de blir väl den kursen man kommer att gå. De kostar alldeles för mycket pengar för att vi ska ha råd med båda. Då kurserna kostar 800 per person. Tror inte att vi kommer ha pengar till anmälningen heller så med vår otur, kommer väl dansen få fortsätta i drömmarnas värld! Ska försöka få råd med att kastrera Gibson efter löning, men de känns oxå som ett önske tänkande. När vi betalt våra räkningar kommer de inte finnas en krona kvar.
Har ju inte fått någon tid hos läkaren heller, och jag har bara sjukintyg fram till den 15/1 så de blir inte mycket pengar för mig. Alltså fattar dom inte dom sabbar en ekonomi totalt när dom bara ignorerar folk. man mår nog dåligt som de är, och får man heller inga pengar, ja hur kul är de?? Trött på att behöva ha mitt liv i andras händer, helt oförmögen att påverka något. Dom gör som dom, och i slutändaen har dom kört över en totalt! Jag har ringt ett par gåner nu i 2 veckors tid för att få dom att förstå att jag behöver min läkartid. Men får då till svar att du står på vänte lista kan inte göra mer för dig!!! Helt sjukt, sparka på dom som redan ligger....
men de är våra jäkla ministrar att skylla detta på!
När dom till och med har satt krav på att även de som behandlas för cancer ska ut och jobba.... Hallå vet en vår stadminister vilka biverkningar cellgifter har??? Man borde sätta honom på en kur så kankse han får upp ögonen, för vad dom håller på med!
De börjar gå på tok för långt med allting nu, själv har jag snart varit sjukskriven i ett år utan att fått nån riktigt hjälp, slussas bara runt bland olika läkare som alla har en egen syn punkt på saker och ting!
Ja förtroendet hos psykvård ligger väldigt lågt hos mig. Och jag vet fler som sitter i samma sits. Hoppas bara att jag får förlänga min sjukskrivning nu ifall de behövs, tror inte att jag kommer att vara arbetsför under spryningen, vet dock inte eftersom jag aldrig upplevt de. Men jag är inte stark nog än, och jag vägrar att skjuta upp de här med IVF... skulle aldrig falla mig in! De är ju den här dagen vi väntat på de senaste 2 åren!

Oj vad massa babbel de blev om mitt mående! Mår för övrigt väldigt bra, oroliga nätter som inte vill ge med sig. Känns som jag aldrig får någon riktig sömn. Inatt har jag dock sovit relativt bra. Vaknade bara en gång alldeles svettig och kall. Är ju uppe flera gånger per natt annars och byter i min säng som är dyng sur av svett.
ibland är täcket så blött att de knapp hinner torka upp till kvällen igen. Finns de nåt man kan göra för att minska dettta?? Är verkligen tacksam för alla tips som finns!

Nä dax för duschen som jag skulle tagit för ett par timmar sedan. Mattias är på affären och handlar lite!

Bye Bye

Kommentera inlägget här :