Ruvdag 5

Har precis kämpat mig igenom gårdagens disk, fick dela upp den på två gånger med en vilo pause emellan! Jag känner mig helt slut som artist! Att man kan bli så däckad av en förkylning!!?? Andra veckan nu & hittils blir jag bara sämre :( Jag känner mig så klen & matt!
Har inte vart utomhus sedan i torsdags, har inte velat gå ut & riskera att bli sämre. Då jag har så mycket slem i bröstkorgen så känns inte denna kyla så bra att andas in. Har dock stuckit ut näsan på ballan & dragit in några friska andetag.

Då var vi redan på ruvdag 5 & symptomerna hänger kvar, mina bröst blir bara ömmare & ömmare!
Jag känner mig lugn inombords fortfarande. Har insett att jag ändå inte kan påverka nåt längre... de enda man kan göra är  att hoppas & de gör vi ju förstås!
Under april & augusti kan ni läsa om mina två andra ruvningar, symptomer mående osv.
Den här ruvningen påminner mycket om den jag hade i april :)

Känner att min aptit börjar öka fick för en stund sedan jordens sug efter en baguette fylld kycklingröra. Mattias ska in till apoteket åt mig när han slutar så då skulle han köpa hem de till mig.. de bara vattnas i munnen när jag tänker på den. Han skulle köpa en hel fast dom skulle få dela upp den i två så hade jag en sen oxå ifall jag skulle bli sugen... haha han börjar lära känna mina cravings :D 

Kram på er!

Kommentarer :

#1: kicki

Ha ha fick mig ett litet gott skratt när jag läser detta sälger dom bagetter med kycklingröra hos er på apoteket :)

skriven
#2: Anonym

VAR MED OCH TÄVLA OM ATT BLI DAGENS BLOGG! Ger även toasters och skriver en kort text om din blogg. ;)

http://SCME.blogg.se

skriven
#3: Denise

Javisst syster kronans droghandel har breddat ut sig något här i Falun :D Nä men på cafet som ligger brevid apoteket ska han handla den, dom har jättegoda mackor där med en massa goda röror att välja på :)

skriven
#4: Annelie

Ville bara önska er STORT lycka till! Jag håller tummarna för att det blir en liten i Augusti :)

skriven
#5: Tina

Nu håller jag alla mina tummar och tår för dig!! Jag tror den envisa förkylningen är ett gott tecken. Immunförsvaret ska ju sänkas under en graviditet så att inte kroppen ser graviditeten som en sjukdom och börjar attackera den..så jag tror det är bra att den inte ger med sig, det betyder nog bara att din kropp skapar lite uttrymme för det lilla livet i din mage att växa till sig :) Här på mitt hörn går det undan. Jag är halvvägs nu och vi har fått veta att det är en pojke. Tänker på dig ofta eftersom vi blev gravida samtidigt där i augusti..så gick det så olika :(

Styrkekram// Tina (La vie en rose på familjeliv)

skriven

Kommentera inlägget här :