Ruvdag 4

Ligger ner bäddad i soffan & slö kollar på idol. Snörvlar & hostar. Börjar tappa tålamodet nu på denna förkylning... känner mig grinig över att inte få bli frisk.

Inatt vaknade jag med fruktansvärd molvärk i magen & mina bröst har börjat ömma :) Sen har halsbrännan slagit till, den har vart rätt dryg till och från sedan igår. De kan ju oxå vara en biverkning av förkylningen.. men jag tror inte det!
Dom här symptomerna gör mig bara lugnare inombords :)
Sen så forskade mina underbara vänner i vår IVF tråd på FL fram till mig att man tydligen inte kan hosta ut ett ägg, de var en mycket tryggande info för mig!
Den här hostan har satt ordentlig skräck i Mattias som flera gånger sagt att de nog är kört.. att de lille livet inte ska orka vara kvar!
Men jag tror jag har hostat fast de istället hehe måste försöka tänka posetivt!


Kram på er!

Kommentarer :

#1: Linda

Jobbigt att vara sjuk! :o(

Min bästa vän som fick sin första genom IVF hade fått en liknelse som hon delade med sig av när oinsatt jag frågade om det inplanterade befruktade ägget inte kunde "ramla ut": Ägget kan jämföras med ett sandkorn som placerats mellan två plättar (pannkakor som ni säger här nere)! Det tyckte jag lät rätt betryggande (och coolt!) :o)

skriven
#2: Denise

Ja de känns lite drygt med denna förkylning, fast jag har fått höra att de ska visst bara vara bra att man ligger förkyld under en ruvning, de ger de lille pyret bättre förutsättningar för att fastna :)



Ja fick höra precis samma sak av en tjej i min IVF tråd på FL ang dammkornet mellan 2 pannkakor :) Så jag känner mig trygg & lugn nu... nästan lite glad över att jag fick bli förkyld just nu... är nästan aldrig så här sjuk. Högst en gång per år!



skriven

Kommentera inlägget här :