Ruvdag 3

Min förkylning blir bara värre, sen igår kväll har jag fyllt en påse med bara snor papper. Fattar ingenting jag som hade blivit piggare till i torsdags var ju även in till jobbet en sväng, kanske inte skulle gjort de. men de är lätt att vara efter klok. De som oroar mig just nu är att min otroligt jobbiga slem hosta ska förstöra hela ruvningen!

I tjejmagen så spänner de och drar vilket för mig är posetiva tecken, de ska ju kännas så då den bäddar in sig! Imorse medans jag låg kvar i sängen så tyckte jag även att de spände lite i brösten, men de gick över lika fort.
Jag känner mig forfarande lugn inombords, är faktiskt för hängig för att ens orka oroa mig.

Just nu hinkar jag i mig vatten för att skynda på tillfriskandet en aning, vill så gärna gå till jobbet på måndag, men som läget är idag så blir jag nog hemma. Brukar nästan aldrig ligga så här sjuk, jag ska ha sån himla otur!

Ska nu lägga på emla kräm på magen där jag ska ta min spruta. Den gör så ont att emla faktiskt är ett måste!
Fast hittils så har de gått bra med sprutorna dom har inte gjort lika ont som tidigare.
Men jag har för mig att de första dagarna brukar kännas mindre, sen blir man så sönder stucken & öm, varje sprut stick lämnar en liten blåning efter sig.

Skulle behövt lite frisk luft oxå men undrar om de skulle göra mer ont än gott att gå ut just nu!
Får väl gå ut en stund på ballan & andas :)

De var en liten update från mig!

Tack för att ni läser, kommenterar & bryr er! De värmer så gott med ert stöd just nu!

Kram på er!

Kommentarer :

#1: Petra

Härligt att ni är på gång igen! Håller tummarna såklart :)

Och inget ont som inte för något gott med sig, äggen ska nämligen gilla en aningens höjd kroppstemperatur och det brukar ju förkylningar föra med sig ;)

Ligg still och vila du så fixar sig nog resten av sig självt :)

kram

skriven
#2: Katja

Sänder massor med kramar o lyckoönskningar att det nu ska gå vägen.. <3

skriven
#3: Denise

Tack Tack!



Petra tack för dina lugnande ord, har fått höra exakt samma på fler håll, så jag känner mig lugn. Ska bara vila & dricka ordentligt. Och ta de som de kommer, jag kan ända inte påverka nåt, just nu ligger de helt i någon annas händer! Bara att hoppas på de bästa!



Kram Kram

skriven

Kommentera inlägget här :