Ultraljud 4/5

Har kurat ner mig under filten i soffan, nu är efter middagen/kvällen kommen så då är jag mer död än levande!
Igår kväll kände jag mig dösjuk & febrig, hostig & snuvig.
somnade inte förrän efter 4 imorse, för jag hade de så besvärligt.
men proggisarna som jag har 13 dagar kvar av ställer oxå till en del.
Ja fråga mig om jag är less på hormoner???
Men jag skulle jag göra utan problem igen om de behövdes!

Fick idag tid för ultra ljud & den officiella gravid stämpeln i IVFs papper!
Känns hur underbart som helst.
Den 4/5 kl 15:45 ska vi vara där!
Men kort där efter kom beskedet om att jag från imorgon ska ta färdig blandade fragmin sprutor VARJE DAG fram till födsel.... ja de känns en aning sorgset, anledningen till detta är mina utomordenligt fina gener blod proppar, stroke & hjärnblödning.
Så de är ju verkligen för en god sak skull, men tänk er när magen börjar växa ordentligt & är spänd till bristnings gänsen....AJ AJ AJ säger jag bara!
Trodde verkligen att jag slippa mer sprutor nu på LÄNGE... men ack så jag bedrog mig!
sen är de en possetiv sak till med sprutorna, de hjälper även de pyret att stanna kvar!
De är många som tagit den under halva graviditeten enbart bara för den sakens skull!
Helt otroligt egentligen vilka grejer de finns!
Jag tänker ofta på vilken otroligt tur vi har haft, vi har lyckats på vårt första försök & hade oxå turen att få den korta behandling! Ibland känns de som att allt bara gått för bra, samtidigt tycker jag de är så orättvist mot dom fått kämpa i IVF snurran i flera år.... utan resultat!
Jag beundrar mina IVF vänner för ert mod & styrka att komma tillbaka misslyckande efter misslyckande!
Men som sagt vad gör man inte!
Barn är verkligen en stor del & mening med livet!

Nä nu ska jag mysa med min underbara man!

Tjingeling!
Gibzon myser med sin matt!

Kommentera inlägget här :