RD 7 IVF

Jag är nu inne på den sjunde dagen, & de här har då varit de jobbigaste dagarna EVER!
Mina progestron vaggisar ger mig gravididets symtom vare sig jag vill eller inte, Visst hade jag vetat att de lilla pyret var kvar hos mig så hade de väl inte varit nå problem. men att gå med dessa känslor utan att veta ett skit är jätte jobbigt. Jag har all symton man kan ha på en gravidet, kan inte dricka kaffe längre....TVIII smakar de!
Åh än har vi 10 LÅNGA dagar kvar innan TD. De här är den tyngsta delen med hela den här behandlingen. Molande värk i mage och bröst gör en ju inte gladare heller!
Sa till mattias idag att jag vet inte om jag vill gå igenom de här igen, ifall vi nu får ett negativt svar.
Men blir de så är de väl bara att åter igen bita ihop och utlämna sig helt i läkarnas händer för vilken gång i ordningen har jag längre ingen koll på.

Våren kommer till Falun med stora steg just nu så de är ju possetivt.
Mattias har idag putsat våra fönster så nu ser man ut igen oxå =)
Fick igår mycket bra nyheter från kliniken oxå, 2 av våra 3 befruktade ägg är nu  nedfrysta små eskimåer :) Som förhoppnings vis får bli kvar till ett fint litet syskon. Eller blir de använda till försök 2 & 3.
Men de finns alltid en risk med att de inte klara en upptining, och kan bli till att stå helt utan ifall de vill sig illa.
Då får vi gå igenom hela behandlingen igen med sprutor & allt vad de innebär för att få nya fina ägg igen!

Nä nu har ni fått en lite update!!

Till mina vänner/familj :
Tack för att ni finns, ÄLSKAR er!

Kommentarer :

#1: Sandra

Hej! Vet exakt hur du har det....är så himla påfrestande o jobbigt! man pendlar konstant mellan hopp & förtvivlan. Själv sätter jag tillbaka min blasto på lördag. Lycka till för dig, kommer gå bra!!

skriven
#2: denise

Ja de är många blandade känslor vi får lära oss att tampas med!

Hoppas de går fint för er på lördag!Ska hålla mina tummar för dig! Är de din fösta ivf?

skriven
#3: sandra

tack! nä det blir min andra ivf. Gjorde första försöket i umeå, men har nu bytt till kliniken i falun. Själv då, din första?

skriven
#4: denise

de här är min första, har du fått använda dig av den korta eller långa behandlingen?

Umeå-Falun var inget litet glapp mellan städerna :) vart i detta avlånga land bor du?

Jag har hört att Falun har den bästa kliniken i landet =) så vi ska då vara i trygga händer ;)

skriven
#5: Anonym

ja det e ett bra glapp :) bor närmare umeå men har läst så mkt positivt om falun va därför jag bestämde mej för att byta till dom ist :) jag anv mig av den långa metoden....du då? hehe ja vi ska vara i trygga händer så nu jäklar ska vi ha ett plus också :)

skriven
#6: denise

Okej så ni får en bit att åka då, men förhoppningsvis ska de bli värt varenda mil i slutändan! Vi fick den korta behandling vilket kan kännas så orättvist mot er som måste plågas med nedreglering som inte görs i den korta. För mig är väntan från ET till TD den längsta tiden av hela behandlingen, de tog 14 dar från sprutstart till ET för oss... de sa bara swiiiisch! men i dag känns varje timme som en evighet :/ så ni ska ner till falun i helgen då?

skriven
#7: Anonym

ja vi ska ner på fredag, min sambos föräldrar bor i gävle så vi sover hos dom tills vi ska dit på lördag. vad är det som bestämmer om man får lång eller kort behandling, vet du det? måste va grymt skönt med den korta, tycker behandlingen är hemskt.

skriven
#8: denise

Hoppas resan går bra för er neröver då! jag & min man har oxå funderat på varför dom ger ut 2 så helt olika behandlingar. Jag måste fråga dom faktiskt. Men jag har då märkt att de verkar vara en djungel med olika hormoner dom skriver ut oss. Falun sägs vara den enda kliniken i svergie som ger ut trombyl till oss kvinnor som vi ska ta mellan ET & TS, Falun sägs oxå ha mindre dagar från ET till TD än andra kliniker. Har du märkt nån skillnad på umå & falun?

skriven

Kommentera inlägget här :