RD 5 IVF!

Min man är äntligen hemma & vi passade på att ligga i sängen och grisa till klockan var strax efter ett!
Magen känns väldigt lugn idag, vilket jag kan tycka är lite oro väckande. Hade i går en ljus rosa flytning, vilket är ett bra tecken. så brukar de bli när ägget fäster i livmodern.
Så de är bara att hålla tummarna att den har börjat bygga bo i mig nu. Och att de är därför de gör mindre ont i magen.
De är sånna blandade känslorman går med nu, vi vet ju att vi har fått ett litet pyre där inne, men de är inget man vill/vågar ta till sig!
Jag brukar stryka handen över buken och prata lugnt och sansat & ber snällt att han ska stanna kvar hos oss!
Hoppas, Hoppas, Hoppas!
ja de är allt vi kan gör just, jag kommer iallafall att tjuvstesta mig i nån gång denna vecka.
Jag sa de till min pappa men han skrek irreterat rakt ut NEJ...
Men de är inget han har med att göra ingen annan än jag och min har med de att göra.
Och ni som tycker som min far kan allt hålla de för sig själv!
för ni har ingen aning om vad man går igenom!
Och många har även sina synpunkter på att att vi ska få ett dec. barn.
VI blir lika glada vilken månad/dag de blir!
Vi som gör IVF har har inte möjligheten att planera våra barn som många andra har!

Ja jag hoppas vår tur är kommen nu & att de är min/vår tur att bilda vår EGEN familj.
Ja en liten dal kulla eller dalmas ska de bli!
Varken jag eller Mattias vill ALDRIG någonsin flytta tillbaka till övik igen.
De är knappt man vill åka upp på besök.
Nä den staden är inget för mig längre!

Idag ska jag och Matte äta pizza, värsta lyx & Mmmm så gott!
Ja de vattnas i munnen bara jag tänker på det!
Har redan börjat äta för 2, de finns inget stopp stoppar i mig den ena STORA portionen efter den andra! Hungrig hela tiden!

Mattias gick iväg till skolan för att hälsa på shervin, så vi ska äta när han kommer tillbaka!
men medans måste jag nog värma lite raviloi. Värmde en hel burk på 800g som jag smällde i mig när jag klev upp!

Bye Bye

Kommentera inlägget här :