Plus idag oxå :)

Ligger i sängen med gibzon & vilar lite, åkte in till stan tidigare & hämtade ut min emla kräm som jag fick ut skrivet på recept. men gud så dur den var!!
Men den hade varit dubbeel så dyr att  köpa receptfri. Så nu hoppas jag att den ska hjälpa till mot den värsta smärtan av sprutan!
Men snart är man så sönder stycken att de inte spelar någon roll att emla, på IVF trodde dom att de skulle göra mindre ont i låret... men jag har inte provat de än.

Efter stads besöket satt jag & rosi ute på gården och fikade lite. Men så fort solen gick in i moln försvann värmen direkt!

Imorgon går jag in i v.6, köpte mig ett grav test idag på stan för jag var tvungen att få bekräftat att pyret satt kvar.
och efter att ha få de starkaste pluset EVER så känner jag mig nu lugn igen!
Har känt mig lite nedstämd  & trött ett par dagar.
De är väl alla hormoner som kör sitt eget race, sen gör inte mina dagliga sprutor vardagen så rolig heller.
Men igår ringde min nya läkare mig & vi skulle höras på måndag igen ang mina mediciner & sjukintyg.
Kanske behöver börja med något igen, men som tur är finns de idag mycket läkemedel som faktiskt är godkända under en graviditet!
Barnet skadas mer av att jag jag mår dåligt än av läkemedlen. så har min läkare på IVF sagt.



såg nu när jag loggade in på bloggen att jag skrivit ett inlägg tidigare idag som jag inte publicerat.
De var de nu just läste!

Just nu sitter jag mätt & belåten i soffan, katterna är lugna & livet känns bara så underbart!
saknar mattias men om 24 timmar är han hemma hos oss igen!
De var verkligen tomt i sängen inatt, inte ens en enda katt sov med mig. Men så gör dom alltid när mattias är borta, dom sover dom alla 4 utspridda i tv rummet på nätterna.
Vet inte varför riktigt, men jag tror att dom väntar på honom. En i flocken saknas :)
Men inatt hoppas jag att någon kisse vill mysa med mig i sängen.
Nä nu ska jag slänga ett öga på tv!

tjingeling

Kommentera inlägget här :