Bröllops dag & gravid!

Godmorgon!
Mattias ligger fortfarande och sover, vilket han gör helt rätt i.

Idag är de vår 1:a bröllopsdag samt får testdag & att få beskedet GRAVID v. 4-5 kan ju inte bli underbarare.
Lyckan jag känner över vårt liv nu är så total & obeskrivlig. Svårt att förstå att ett litet liv växer i mig, kissade på de sista testet idag & de possetiva svaret kom hur snabbt som helst!
De är ju helt klart den bästa bröllops presenten EVER!
Jag längtar som tusan till tisdagen den 4:e Maj, då vi ska få höra hjärtat slå på pyret!
Känns som en evighet dit, men de är mycket ja tyckt känts så den senaste tiden :)
Men den längsta väntan är ju ändå fram till födseln.... de kommer därmot kännas som en evighet.

Fragmin sprutorna som jag ska ta varje dag fram till födsel, är fruktansvärda!!
Hormon sprutorna var rena drömmen jämfört med detta, jag tycker de gör så ONT, känns jätte tråkigt att behöva ha de så här varje dag fram till december!
Helt sjukt när man tänker efter, om de hade varit en inculin penna så har de inte varit något att tjafsa om.
Men de är någon slags konstig spruta med hemsk nål spets, man får nästa hugga in sprutan i magen.
Direkt när vätskan börjas spruta in kommer en vidrig smärta, känns lite halv svårt att njuta av allt när man ska plågas med detta!

Jag går in i vecka 5 på måndag vilket även blir början på den andra graviditets månaden.
Jag kan knappt tro de jag skriver!

Min styv svärmor anna-karin gav mig underbara nyheter häromdagen, dom kommer köpa barnsäng & grejer till oss. Verkligen jätte snällt, så att så snart jag hade passerat 3:e månaden ville hon att vi skulle börja åka runt & titta!
Hihi.. jag bara små skrattar för mig själv ibland, för jag kan inte fatta att jag/vi är gravida!
De kommer nog sjunka in lite mer när vi kommer på ultra ljudet!

Tjingeling!

Kommentera inlägget här :